tirsdag den 2. april 2013

Svendestykke

Jeg har begået noget! At sige, jeg selv har syet hele denne fine kjole er nok en tilsnigelse. For jeg har fået rigtigmeget hjælp. Men ret beset, så har jeg SYET det mest. Men at fatte mønster, klippe og mange andre af de ting, som skulle til, har søde Rikke hjulpet mig. Kjolen har været længe undervejs, men NU er den endelig færdig...
Så mangler jeg kun lynlås...


Voila! Et styks fin kjole syet efter mønster fra 50'erne.


Og vi zoomer ind.
Det var aaaaalt for svært for mig- Alene læggene! Skørtet består at et forstykke med tre stykker og et bagstykke af fire stykker - det er enormt, og der skulle mange læg til. Det fattede jeg slet ikke.
Men jeg glæder mig til at prøve noget på egen hånd, og jeg har fået mig Gerties New Book For Better Sewing, der også henvender sig til begyndere.

4 kommentarer:

  1. Hvor er den smuk, Natascha! Synes det er sejt gået - ville sådan ønske, at jeg havde tålmodighed til at lære at sy (:

    - Kit

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak, Kit - ja, jeg er meget stolt. Tålmodighed er heller ikke en dyd, jeg ejer, men heldigvis havde Rikke den ;)

      Slet