tirsdag den 28. juli 2015

Motivation og social medie-stress

Noget af det, jeg har sværest ved i øjeblikket, udover at acceptere, er, at føle motivation. Jeg har simpelthen ikke lyst til noget som helst, og da slet ikke at være social. Jeg har ikke lyst til at danse, som jeg jo ellers elsker, bl.a. fordi det involverer mennesker. Jeg har ikke lyst til at lave mad, musik, venner, og Facebook og Instagram (som ellers er min yndlings-app) decideret stresser mig.

Jeg ved, det er en kliché; for jeg ved jo, at sociale medier er en redigeret virkelighed, men jeg bliver ked af det, når jeg ser alle de graviditeter, frierier, perfekte hjem, skønne sommerferier og sunde og lækre måltider, som folk får fra hånden, mens jeg intet orker og bare synes, at min fremtid er sort og ensom.

Jeg vil nu lave en liste eller to over ting, som jeg i virkeligheden godt kan lide - og ting, jeg kan overskue.


Ting, jeg i virkeligheden godt kan lide:
- at danse
- læse
- drikke vin med veninder
- lave lækker mad
- se alle mulige film
- løbe
-strikke
- gå lange ture
- fotografere
- kreativitet

Ting, jeg magter:
- lidt yoga
- meditation
- spise ting, som ikke kræver det store, fx havregryn
- se gyserfilm
- høre lydbøger

Nederste liste indgår selvfølgelig også ind under øverste liste. Jeg tror, min agt skal være, at få nogle af de øverste ting ind i mit liv igen. Snart. Bare en ad gangen :)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar